Personliga möten ger mest i Almedalen

Mitt femte år i Almedalen. Men det första året för mig i mitt nystartade bolag, C by West –Communication. Content. Competence. Diskussionerna i Almedalen var många i år, valår som det är. 

Diskussionerna kring digitaliseringen var helt klart fokuserade på AI och kopplingar människa och teknik. Det mänskliga perspektivet fanns med på flera sätt, där mångfaldsperspektivet vägdes in och människors kompetenser och kapacitet lyftes fram. Som alltid, dialoger kring svenskt näringslivs tillväxt och entreprenörskap – men i år med också någon slags adderat inslag av konstruktivism.

Men även om ämnen är många, så är det de personliga mötena som ger mycket. Det var som någon sa, att det bästa är att ställa sig i folkvimlet, och säga hej och prata med alla bekanta som passerar. Jag har både modererat seminarium och lyssnat på andras. Samt samtalat i personliga möten om bland annat digitalisering, värderingsarbete, kriskommunikation, content marketing, ledarskap, arbetsprocesser, medarbetarengagemang, ambitioner, hälsa … ett samtal var ett härligt ”walk and talk”… affärsutveckling, innovation, försäljning och förvärv av bolag, varumärkesarbete, semesterplaner, jobb som ska göras i höst och galna idéer för nästa årets Almedalen. 

Tack till er alla som jag fick spendera tid tillsammans med. Tänk om vi kunde paketera ”Almedalsfeelingen” och plocka fram den i höst, när vi behöver den som mest. Hör av er om ni är intresserade av att plocka fram den, så ska vi nog kunna finna ett kreativt format till att göra det. 

Glad sommar till alla i mitt nätverk! 

Här kan du läsa summeringarna från de två seminarierna jag modererade tillsammans med Marknadsföreningen Stockholm.

Under veckan i Almedalen modererade jag seminarier och lyssnade på andras. Samt hade många härliga personliga möten.

Under veckan i Almedalen modererade jag seminarier och lyssnade på andras. Samt hade många härliga personliga möten.